#PolskaNaNiebieskio#Autyzm400000 – Obchody Światowego Dnia Autyzmu w klasie II „a”

„Dzień autyzmu dzisiaj mamy
I świadomość poszerzamy
Autyzm zaraźliwy nie jest
Ale słyszy każdy szelest
Bo ważne są wszystkie zmysły
Tak działają te umysły
Autyzm świat inaczej widzi
Ale tego się nie wstydzi
Ba być innym to nie wada
Otwórz serce moja rada
Bo autyzm chce być lubiany

Ale najpierw zrozumiany” (Joanna Biskupska)

W dniu 2 kwietnia obchodzony jest na całym świecie Dzień Świadomości Autyzmu. Z tej okazji uczniowie klasy II „a” aktywnie włączyli się do Akcji, ubierając się na niebiesko i trzymając w rękach niebieskie balony. Wykonali także tematyczną gazetkę oraz przeczytali wierszyk pt.: „Dzień Świadomości Autyzmu”. Zajęcia dotyczącego tego tematu poprowadziła Pani Psycholog – Anna Warszawska. Na początku dzieci obejrzały film pt.: „Autyzm”. Następnie, uczniowie dowiedzieli się: co to jest autyzm i jakie są charakterystyczne cechy i zachowania osób z autyzmem. Kolejno, Pani psycholog poprosiła uczniów o wykonanie kilku ćwiczeń – zgodnie z podanymi instrukcjami. Dzieci miały za zadanie wysłuchać nagrania i naśladować zachowania. Ćwiczenie to uświadomiło uczniom, że autyści słyszą wszystkie dźwięki jednocześnie. Psycholożka poinformowała, że dzieci z taką dysfunkcją czują wszystkie zapachy na raz oraz są bardzo wrażliwe na dotyk. Kolejnym ćwiczeniem było losowanie z worka różnych przedmiotów przy zasłoniętych oczach, odgadując jego nazwę. Po wykonaniu ćwiczenia wniosek nasunął się taki, że osoby ze Spectrum Autyzmu inaczej widzą i odbierają bodźce. Pani Ania zapytała również uczniów: „Jak możemy reagować na osoby autystyczne? ”. Dzieci podały mnóstwo trafnych odpowiedzi. Na zakończenie zajęć drugoklasiści wykonali plakat w kształcie serca z wyciętymi niebieskimi i białymi rękami. Ten „niebieski” dzień na długo pozostanie uczniom w pamięci.

Dziękujemy serdecznie Pani Psycholog za poprowadzenie pouczających zajęć związanych ze Światowym Dniem Świadomości Autyzmu. Była to nietuzinkowa lekcja tolerancji wobec inności poprzez zabawę i rozwijanie umiejętności społecznych dzieci. W efekcie wpłynie to na tworzenie w naszej szkole warunków sprzyjających wspólnej i zgodnej zabawie oraz nauce dzieci o zróżnicowanych warunkach rozwoju.

Zdjęcia>>

Dorota Nowak,
Anna Marcewicz,
Anna Warszawska