Świetlica
Zajęcia z dogoterapii
Uczniowie uczęszczający na świetlicę szkolną z kl. II „a” i II „b” oraz kl. III „b” i III „c” mieli możliwość uczestniczenia w zajęciach z dogoterapii. Warsztaty poprowadziła Pani Beata Lalak – dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Bełżycach. Nasz gość przybył na zajęcia wraz z psem rasy Golden Retriever o imieniu Bacardi.
Zajęcia z psem pomagają w rozwoju fizycznym i psychicznym, kształtowaniu i rozwijaniu umiejętności okazywania emocji i uczuć. Dogoterapia uczy samodzielności i odpowiedzialności za siebie i psa. Łagodzi stres i samotność, a także relaksuje.
Dzieci miały ogrom pytań, na które Pani psycholog z cierpliwością odpowiadała. Chętni uczniowie głaskali Bakusia i karmili przysmakami zakupionymi specjalnie dla niego.
Dziękujemy bardzo naszemu gościowi za poświęcony czas i jakże wartościowe zajęcia.
Anna Mazurek
Andrzej Mazurek
Pracowity marzec
Marzec powoli zbliża się ku końcowi. Jak w każdym miesiącu dużo się działo podczas zajęć świetlicowych. Dzieci z klas I czekając z niecierpliwością na wiosnę, wykonały plakaty na jej powitanie. Był to także czas przygotowań do Świąt Wielkanocnych, świetliczaki z klasy I „b” na warsztatach świątecznych robiły palmy wielkanocne oraz styropianowe pisanki, uczniowie rozmawiali o zwyczajach świątecznych, oglądali tematyczne filmy edukacyjne dla dzieci, malowali świąteczne kolorowanki i plakaty.
Urszula Widelska
Dzień Gofra w świetlicy szkolnej
25 marca obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Gofra. Jest to przysmak, który większości z nas kojarzy się z czasem wakacyjnego odpoczynku. Świetliczaki z klasy I „a”, II „c” i II „d” również obchodziły to święto. Dzieci najpierw dowiedziały się, gdzie powstały pierwsze gofry i jak są przyrządzane. Potem przyszedł czas na pieczenie i degustację. Było słodko i smacznie, a głównymi dodatkami do gofrów były owoce, bita śmietana, cukier puder oraz dżem.
Agata Skurska
„Świąteczne warsztaty”
Z okazji zbliżających się Świąt Wielkanocnych dzieci uczęszczające na świetlicę szkolną z kl. II „a” i II „b” wzięły udział w warsztatach wielkanocnych. Zajęcia poprowadziła pani Dorota Chudzik z Miejsko-Gminnej Biblioteki Publicznej w Bełżycach. Dzieci wysłuchały ciekawostki na temat zwyczajów i tradycji wielkanocnych. Wykonały własnoręcznie ozdobę wielkanocną do zawieszenia w postaci papierowego kurczaka.
Ponadto uczniowie w grupach z kl. I-III wykonały wielkanocny plakat, który zdobi korytarz szkolny.
Anna Mazurek
KONKURS „MÓJ WYMARZONY PAŁAC”
Nasi uczniowie uczęszczający na świetlicę szkolną systematycznie biorą udział w różnych konkursach i z niecierpliwością czekają na wyniki i dyplomy. Tym razem prace konkursowe pt: „Mój Wymarzony Pałac” dzieci wykonywały na początku zimy, a dyplomy odebrały w tym miesiącu. Każdy uczestnik konkursu z dumą odbierał oprócz dyplomu, bilet wstępu do Historycznego Parku Rozrywki w Gorlicach. I choć daleko jeszcze do lata, to już teraz niektórzy z nas mogą w myślach snuć wakacyjne plany.
Urszula Widelska, Anna Mazurek
Warsztaty wielkanocne
Święta Wielkanocne zbliżają się wielkimi krokami. Z tej okazji świetliczaki z klasy II „c” i II „d” wykonały pisanki różnymi technikami pod okiem p. Agnieszki Zagajewskiej – dyrektor Gminnej Biblioteki Publicznej w Borzechowie. Dzieci wykazały się niezwykłą pomysłowością oraz zdolnościami manualnymi i plastycznymi. Powstały pisanki – kurczaki, pisanki ozdabiane tasiemkami i oklejane sznurkiem.
Agata Skurska
Dzień Dentysty
5 marca obchodzimy Ogólnopolski Dzień Dentysty. Z tej okazji świetliczaki z klasy II „c” odwiedziła pani Justyna – szkolna stomatolog. Opowiedziała uczniom o tym, jak dbać o higienę jamy ustnej, pokazała na przyniesionym modelu, w jaki sposób szczotkować zęby i zmniejszyła obawy dzieci przed wizytą w gabinecie dentystycznym.
Na zakończenie spotkania świetliczaki otrzymały naklejki i pasty, które pomogą im utrzymać zęby w czystości.
Agata Skurska
BAJKI-POMAGAJKI
Rozpoczął się kolejny miesiąc roku, świetliczaki z grupy „Ptaszki” czyli uczniowie z klasy I „b” systematycznie poznają historie i problemy ukryte w bajkach terapeutycznych. Szukają rozwiązań i analizują zachowania bohaterów. Każda z omawianych bajek ma swoje odzwierciedlenie w jakiejś formie pracy artystycznej; często są to plakaty indywidualne lub grupowe, wykonywane dowolną techniką, kolorowanki tematyczne lub figurki zwierzątek lepione z plasteliny. W ostatnich trzech miesiącach dzieci poznały bajki o „Cichej Myszce Pippi” oraz „Sówce Kamilka”, poruszające problem akceptacji odmienności (mutyzm wybiórczy, spektrum autyzmu), a także bajkę o „Papudze Żaklin” mówiącej o tym, jak opanować „sztukę przegrywania”.
W galerii znajdują się zdjęcia obrazujące pracę dzieci oraz jej efekty podczas realizacji projektu Bajki-Pomagajki.
Urszula Widelska