Aktualności
Przychodzi wiosna co roku…
Ażeby na całym świecie mocniej pachniało kwiecie?
Ona się czarem osłania na wielki Dzień Zmartwychwstania.
Świąteczny program artystyczny przypominający obchody, tradycje i obrzędy liturgiczne przygotowali uczniowie klas: IV „c” i V „d” wraz z wychowawcami. Muzyczną oprawę zapewniły dziewczęta z chóru Gaudeamus.
Na zakończenie Pani Dyrektor złożyła życzenia świąteczne uczniom, nauczycielom i pracownikom szkoły, a ksiądz katecheta zachęcił do świadomego przeżywania czasu świątecznego.
A. Chawrylak
M. Gąska
M. Plewik
ŚWIĄTECZNE STROIKI
RODZINNE CZYTANIE
Za nami już trzecie spotkanie z cyklu „rodzinne głośne czytanie”. Uczniowie klasy I „c” uczestniczą w lekcjach organizowanych przez swoich rodziców, podczas których mogą wysłuchać bajki lub opowiadania, o którym następnie rozmawiają. Dzieci poznają ciekawostki na dany temat i nie tylko. Rodzice chętnie opowiadają o wykonywanych przez siebie zawodach. Każde spotkanie jest wartością zarówno dla uczniów, jak i rodzica. Dla dziecka mama lub tata stają się bohaterem, mogąc prowadzić lekcję, natomiast rodzic ma szansę z innej perspektywy zobaczyć pracę z dziećmi.
Edyta Anasiewicz
Słodka Wielkanoc - warsztaty kulinarne
Z okazji zbliżających się Świąt Wielkanocnych w klasie II „d” 5 kwietnia 2023 r. odbyły się warsztaty kulinarne. Dzieci dekorowały świąteczne babeczki oraz ciasteczka: jajka, baranki, zajączki, motylki.
Każdy z małych kucharzy pięknie ozdabiał swoje ciasteczka lukrem, słodkimi posypkami oraz kolorowymi bezikami.
Było pysznie, wesoło i kolorowo. Uśmiech na twarzach dzieci jest najlepszym odzwierciedleniem atmosfery panującej podczas warsztatów.
Dziękujemy za wspólnie spędzony czas.
Pozdrawiamy i życzymy wszystkim wesołych Świąt Wielkanocnych.
Anna Ambrożkiewicz
Katarzyna Bożym
ŚWIATOWY DZIEŃ ŚWIADOMOŚCI AUTYZMU
Drugiego kwietnia obchodzony jest Światowy Dzień Świadomości Autyzmu, który inauguruje miesiąc wiedzy na ten temat. Celem tej akcji jest zwiększenie świadomości społecznej na temat autyzmu oraz zwrócenie uwagi na potrzebę większej empatii i tolerancji dla odmiennych możliwości i potrzeb osób ze spektrum autyzmu. Jest to doskonała okazja dla nas wszystkich, by kształtować w sobie postawy tolerancji, otwartości i szacunku wobec drugiej osoby. Umiejętność otwierania się na to, co inne - zainteresowanie drugim człowiekiem i wsparcie, sprawiają, że osobom ze spektrum autyzmu łatwiej funkcjonować w społeczeństwie.
Osoby z autyzmem mogą mieć problemy z komunikacją, postrzeganiem świata, rozumieniem relacji społecznych, ale też w odmienny sposób odbierać wrażenia zmysłowe: dźwięk, światło, obraz, smak, zapach, ból czy dotyk. Bardzo często posiadają niezwykłe talenty.
Spektrum autyzmu oznacza dużą różnorodność funkcjonowania osób z autyzmem, inne nasilenie objawów i nieco inny profil objawów. Każda osoba z autyzmem jest zupełną indywidualnością i u każdej autyzm wygląda inaczej.
Wspierając osoby z autyzmem, na korytarzu naszej szkoły, umieszczone zostały ulotki informacyjne na temat autyzmu. Podczas zajęć nie zabrakło również ćwiczeń i zabaw sensorycznych, dzięki którym dzieci mogły zrozumieć, że ludzie bardzo różnią się między sobą - wszyscy mają indywidualne zdolności, ale również swoje słabości i ograniczenia.
Akceptujmy siebie nawzajem, wspierajmy się i odnośmy się do siebie z szacunkiem a wszystkim nam będzie żyło się szczęśliwiej!
Beata Zięba
Anna Rzedzicka
Anna Dyguś
Wioletta Rzezak-Wesołowska
ODLOTOWA LEKCJA WYCHOWANIA FIZYCZNEGO
W piątek 31 marca uczniowie klas czwartych wraz z nauczycielami wychowania fizycznego wzięli udział w wycieczce do parku trampolin „Strefa wysokich lotów” w Lublinie.
Głównymi celami wyjazdu były: lekcja wf w alternatywnej formie, integracja, wdrażanie do aktywnego spędzania czasu wolnego, rozwijanie umiejętności gimnastycznych oraz kształtowanie gibkości, skoczności i koordynacji ruchowej.
Uczniowie wzięli udział w zajęciach prowadzonych przez instruktorów akrobatyki. Ćwiczenia były dostosowane do wieku i sprawności dzieci. Taka forma lekcji była bardzo ciekawa, uczniowie bawili się wyśmienicie.
Jarosław Górka
Sukces naszych tłumaczy
Uczniowie naszej szkoły wzięli udział w VII Wojewódzkim Konkursie Translatorskim „Skrzydlate Słowa” zorganizowanym przez Zespół Szkół im. Mikołaja Kopernika w Bełżycach. Tym razem szkołę reprezentowali: Kacper Bukowski, Iga Sierpińska, Zuzanna Toruń i Monika Gotkiewicz – zwycięzcy pierwszego etapu konkursu. Tytuł Laureata Konkursu zdobyła Iga Sierpińska, która zajęła drugie miejsce w tłumaczeniach z języka angielskiego i Monika Gotkiewicz, która zajęła trzecie miejsce w tłumaczeniach z języka niemieckiego.
Gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów!
Natalia Iwaniec
Joanna Sieńko
Kartki dla Seniorów
30.03.2023 r. uczniowie klasy I „b” we współpracy z pracownikami szkolnej biblioteki przygotowali kartki świąteczne dla uczestników projektu „Senior w Gminie Bełżyce”. Na początku dzieci wysłuchały bajki Małgorzaty Strzałkowskiej pt. „Wielkanoc”. Następnie metodą scrabbokingu wykonały tradycyjne kartki wielkanocne, które zostały przekazane Seniorom.
Życzymy Radosnego Alleluja!
Aneta Jankowska
Magdalena Lewandowska
Dorota Nowak
Agnieszka Piłat
Grecka uczta
Uczniowie klasy 2 „c” realizując zadanie projektu edukacyjnego „Europa – mój dom” udali się
w wirtualną podróż do Grecji. Zabawili się w małych kucharzy i wykonali sałatkę grecką.
Ich degustacja była prawdziwą ucztą. Wszystkie sałatki były pyszne. Brawo dla młodych kucharzy!
Anna Rzedzicka
Anna Chojnacka
Dyktando w biegu
Uczniowie z klasy 2 „d” przekonali się, że nauka nie musi być nudna. Tym bardziej nauka ortografii, która najczęściej spędza sen z powiek u niejednego ucznia. Biegające dyktando to zabawowa forma dyktanda rozwijająca nie tylko wszystkie sprawności językowe: czytanie, mówienie, słuchanie i pisanie, ale stanowi również doskonały trening pamięci i refleksu.
Zasady bieganego dyktanda są proste. Uczniowie dobrani w dwuosobowe zespoły: jedna osoba pełniła funkcję biegacza (musiała podbiec do tekstu dyktanda i jak najwięcej zapamiętać), druga – pisarza (zapisywała to, co usłyszała od kolegi),
Forma współzawodnictwa motywuje i bawi, a połączenie ruchu i naturalnej dziecięcej radości, to świetna motywacja do nauki.
A. Ambrożkiewicz
K. Bożym