Aktualności
Święta w O b
Okres przedświąteczny to czas intensywnych przygotowań do świąt w domu i szkole. Przygotowania ruszają pełną parą już na początku grudnia. Sygnałem zbliżających się świąt jest pierwsza okazja do obdarowywania się prezentami. W tym roku św. Mikołaj obdarzył dzieci słodyczami oraz zorganizował fantastyczny wyjazd do fabryki bombek. Nasza choinka przystrojona jest własnoręcznie zrobionymi bombkami oraz łańcuchami i światełkami. Dzieci uczyły się śpiewać kolędy oraz zapoznały się z tradycjami bożonarodzeniowymi. Braliśmy również udział w szkolnych konkursach oraz Jasełkach. Ukoronowaniem świątecznych uroczystości było łamanie się opłatkiem i składanie życzeń.
Wychowawca klasy
Agata Ćwiklińska
Wielkie emocje na meczu!
Po raz kolejny dopingowaliśmy drużynie Startu Lublin w meczu BasketLigi koszykówki. Uczestniczyliśmy w spotkaniu Start Lublin – Anwil Włocławek.
Pragniemy jeszcze raz podziękować za współpracę klubowi sportowemu Start Lublin. Dzieci oprócz gorącego dopingu na trybunach mogły uczestniczyć w oprawie przedmeczowej zawodników. Dla wszystkich były to niezapomniane chwile i ogromne emocje! Takie wydarzenia zostają w pamięci na długo!
Anna Bogusz
Andrzej Mazurek
Bożonarodzeniowe warsztaty klasy 2c
Święta Bożego Narodzenia to czas, na który czeka się przez cały rok. To święta bardzo rodzinne, bogate w tradycje ludowe. W okresie przedświątecznym klasa II c gościła w bibliotece miejskiej na bożonarodzeniowych warsztatach
Z ciekawością dzieci rozmawiały o świątecznych zwyczajach, które dobrze znają i które lubią. Dzieci wysłuchały fragmentu książki A.Lingred ,,Dzieci z Bullerbyn” z którego dowiedziały się o tradycjach świątecznych w Szwecji.
Na zakończenie zajęć z podwiniętymi rękawami i z wielką radością ozdabiali gipsowe choinki, renifery, gwiazdy itp.,które zawisną na choinkach w domach dzieci.
A.Ambrożkiewicz
Warsztaty czytelniczo-plastyczne w Miejsko-Gminnej Bibliotece Publicznej
W grudniowy poranek uczniowie klasy 1a wyruszyli na pieszą wycieczkę do Miejsko-Gminnej Biblioteki Publicznej. W bibliotece czekała na nas pani Agnieszka, która w ramach warsztatów plastyczno-czytelniczych zapoznała nas z historią kartki pocztowej oraz pokazała jak w prosty sposób wykonać piękną świąteczną pocztówkę. Dowiedzieliśmy się, że historia kartki pocztowej, zwana także pocztówką, widokówką, a wcześniej także odkrytką, liczy sobie ponad 140 lat. A twórcą słowa „pocztówka” był Henryk Sienkiewicz, polski nowelista i powieściopisarz. Po wysłuchaniu wielu ciekawostek związanych z kartką pocztową, uczniowie chętnie przystąpili do pracy, samodzielnie pisali życzenia świąteczne i ozdabiali swoje kartki. Spotkanie w bibliotece było również okazją, aby zapoznać się z ciekawymi książkami, dzieci z zainteresowaniem przeglądały interesujące ich bajki i opowiadania, a niektóre z nich chętnie wypożyczyły. Wspólne czytanie to wspaniały pomysł na spędzenie z najbliższymi długich, grudniowych wieczorów, a samodzielnie wykonana kartka świąteczna to idealny prezent z okazji zbliżających się Świąt.
Katarzyna Zygo
VII edycja szkolnego MULTIKINA
16 grudnia 2019 r. odbyła się VII edycja szkolnego Multikina. W klimatach świątecznych dzieci oglądały na sali gimnastycznej film pt. ,,Mikołaj i spółka”-pełna magii, elfów, wróżek i fajerwerków zakręcona komedia familijna reżysera hitu: „Asterix i Obelix”, ,, Misja Kleopatra”.
Bilety wstępu –słodycze zostały przekazane na świąteczne paczki dla podopiecznych Ośrodka Wsparcia w Matczynie.
A. Ambrożkiewicz
A. Bogusz
K. Toruń
Świąteczne warsztaty czytelniczo-plastyczne w Bibliotece Miejskiej
Uczniowie klasy 3b wzięli udział w warsztatach czytelniczo-plastycznych zorganizowanych dla nich w Bibliotece Miejskiej. Na początku słuchali fragmentu lektury „Dzieci z Bullerbyn” mówiącego o przygotowaniach i przebiegu Gwiazdki w Bullerbyn. Następnie wyklejali zdjęciami związanymi z okołoświątecznymi wydarzeniami choinkę. Ostatnią częścią warsztatów było zdobienie farbami świątecznych gipsowych figurek.
Beata Zięba
WYCIECZKA DO FABRYKI BOMBEK W NOWEJ DĘBIE
Żeby kawałek szkła zamienił się
w piękną ozdobą naszej choinki,
musi wcześniej przejść przez wiele rąk,
które ukształtują go w kolorową bańkę.
„Choineczka mała w izbie zapachniała, srebrnym szkiełkiem, świecidełkiem do dzieci mrugała”.
Choinka pięknie przystrojona w najróżniejsze ozdoby i mieniąca się kolorami swych światełek niby tęcza- to nieodłączny symbol Świąt Bożego Narodzenia. Dlatego też uczniowie klas 0 b i II c z wielkim zainteresowaniem i radością przyjęli propozycję wyjazdu do fabryki bombek w Nowej Dębie.
Piernikowy zawrót głowy w kl. I „c”
Cóż to był za dzień ten piątek,13 grudnia dla uczniów kl. I „c”!
Nie, wcale nie pechowy, ale szczęśliwy, wesoły i pachnący!
Otóż Pani Ania, mama naszej Milenki, przeprowadziła w naszej klasie warsztaty zdobienia pierników bożonarodzeniowych, których upiekła dla nas mnóstwo. Ich zapach unosił się i w sali, i na korytarzu. Od aromatu miodu, cynamonu, kardamonu, kolendry i goździków aż radośnie kręciło się w głowie. Pomysłów na zdobienie pierników mieliśmy ogromnie dużo! Tym bardziej, że dysponowaliśmy szerokim asortymentem materiałów zdobniczych i tych przyniesionych przez siebie, i tych od Pani Ani. Pracowaliśmy w grupach jak pszczółki, wymieniając się słodkimi paciorkami, koralikami, gwiazdkami, posypkami i pisakami. Część pierniczków zawiesiliśmy na naszej klasowej choince, a resztę słodkości zabraliśmy dla naszych najbliższych, jako prezent świąteczny. Oczywiście niektóre z wielkim smakiem po prostu schrupaliśmy. Na koniec, w nagrodę za pięknie i pomysłowo ozdobione pierniki, otrzymaliśmy od Pani Ani upominki, które też własnoręcznie dla nas przygotowała.
To był cudowny dzień!
Pani Aniu, serdecznie dziękujemy za wspaniałe przeżycia.
Uczniowie kl. I „c” pokazali w tym dniu wspaniałą zespołową pracę oraz chęć dzielenia się z innymi nie tylko dobrym słowem.
Bożena Watras – wychowawca kl. I „c”
Urszula Król – pedagog specjalny
LEKTURA NA WIESZAKU
Uczniowie klasy 2 c mieli okazję wykazać się niezwykłą kreatywnością podczas opracowywania lektury Marcina Pałasza ,,Sposób na Elfa” .Po cyklu zajęć i poświęconych tej książce tworzyli samodzielnie „lekturę na wieszaku”.
Jest to ciekawa metoda aktywizująca, dzięki której można zebrać informacje o lekturze (np. o bohaterach, miejscach i czasie akcji, problematyce czy narracji) w nietypowej formie i umieścić je na wieszaku, który staje się dzięki temu mobilnym kompendium wiedzy.
Dzieci tworzyły teksty, rysunki i inne elementy, które umieszczały później na wieszaku. Po wykonaniu ciekawych form uczniowie doskonalili umiejętność wystąpień publicznych prezentując wszystkim swoje prace.
Nowa formuła omówienia lektury przypadła uczniom do gustu i zapewne wpłynie to na lepsze zapamiętanie problematyki utworu.
Anna Ambrożkiewicz
Lapbooki i makiety o dzieciach z Hałasowa
Podczas omawiania dobrze znanej już kilku pokoleniom uczniów lektury, postanowiliśmy stworzyć lapbooki – czyli książeczki na kolanach.
Podjęliśmy się tego zadania, podsumowując książkę pt.: „Dzieci z Bullerbyn” Astrid Lindgren. Zaczęliśmy od dowiedzenia co to takiego jest lapbook i co powinien zawierać.
Lapbook, czyli „ książeczka na kolanie”, jest czymś w rodzaju teczki tematycznej, w której możemy umieścić wiadomości na wybrany temat. Informacje te jednak nie są gromadzone niczym wycinki z gazet. Taka teczka pełni raczej funkcję interaktywnej przestrzeni na rysunki, opowiadania, wykresy, słówka, terminy czy też zdjęcia. Lisa, Anna, Britta, Lasse, Bosse, Olle przez cztery dni inspirowały dzieci z klasy IIIa do zdobywania informacji , ciekawostek i obrazków na temat życia tej wesołej gromadki i tworzenia własnych „ książeczek na kolanie”. Uwieńczeniem pracy dzieci były piękne kolorowe lapbooki i makiety przedstawiające Bullerbyn.
Jestem pewna, że tego rodzaju praktyczne działania rozwijają wyobraźnię i rozbudzają dziecięcą ciekawość.