Aktualności

„Bezpiecznie na wsi mamy – od 30 lat z KRUS wypadkom zapobiegamy”

Wychowankowie świetlicy szkolnej wzięli w marcu udział w XI edycji konkursu plastycznego organizowanego przez KRUS pod hasłem „Bezpiecznie na wsi mamy – od 30 lat z KRUS wypadkom zapobiegamy”. Celem konkursu jest promowanie pozytywnych zachowań związanych z przebywaniem i zabawą dzieci na terenie gospodarstwa rolnego.

Dwoje uczniów naszej szkoły zostało laureatami tego konkursu. Są to: Aleksander Madejczyk z kl.2 b oraz Julia Skurska z kl. 6 a. Dzieciom serdecznie gratulujemy i życzymy sukcesów w kolejnych konkursach.

Zdjęcia>>

Agata Skurska, Aneta Żydek

Rozstrzygnięcie Wojewódzkiego Konkursu Fotograficznego „Moja Mała Ojczyzna – Województwo Lubelskie”

Rozstrzygnięcie Wojewódzkiego Konkursu Fotograficznego „Moja Mała Ojczyzna – Województwo Lubelskie”Konkurs „Moja Mała Ojczyzna – Województwo Lubelskie” organizowany był przez Świetlicę Szkoły Podstawowej nr 16 im. Fryderyka Chopina w Lublinie pod honorowym patronatem Wojewody Lubelskiego Lecha Sprawki. Skierowany był on do wychowanków świetlic szkolnych z klas 1-3, a jego głównym celem było ukazanie piękna naszego regionu, miejsc pamięci i postaw patriotycznych.

Trzy uczennice naszej szkoły, uczęszczające do świetlicy szkolnej, zostały laureatkami tego konkursu. Alicja Rumińska zajęła II miejsce, a Natalia Zasada i Amelia Ptasznik - trzecie.

Dziewczynkom serdecznie gratulujemy i życzymy sukcesów w kolejnych konkursach.

Zdjęcia>>

Agata Skurska

Gry i zabawy matematyczne w klasie II

Gry i zabawy matematyczne w klasie IIW bieżącym roku szkolnym uczniowie klasy 2a uczęszczali na zajęcia „Gry i zabawy matematyczne”, których celem było rozwijanie kreatywności i zainteresowań w zakresie kompetencji matematycznych. W ramach zajęć uczniowie sukcesywnie zdobywali nowe umiejętności praktyczne, które z pewnością przydadzą się im w życiu codziennym. Potrafią dokonywać pomiarów za pomocą miary krawieckiej, samodzielnie wyliczają odpowiednie kwoty, wydają resztę, odczytują ceny produktów z paragonu, wykorzystują znajomość ułamków, aby podzielić tabliczkę czekolady, potrafią również samodzielnie konstruować gry matematyczne wykorzystując talię kart lub kostkę do gry. Znają pojęcie „palindromy” i wiedzą na czym polega mnożenie w stylu japońskim.

W pierwszym półroczu odbył się „Turniej Warcabowy”, podczas którego udowodnili, że zasady gier planszowych nie są im obce.

Przez cały rok szkolny uczyliśmy się podstawowych zasad gry w szachy, poprzez uczestnictwo w lekcjach pokazowych.

W drugim półroczu odbyły się „Olympic Games – Igrzyska Matematyczne”, w których zespoły miały za zadanie rozwiązać szereg logicznych łamigłówek, zadań tekstowych i zagadek matematycznych. W miesiącu maju odbył się konkurs „Master of the Multiplication Tables – Mistrz Tabliczki Mnożenia”, w którym uczniowie udowodnili, że świetnie potrafią mnożyć … po angielsku.

Do zobaczenia w przyszłym roku szkolnym :)

Zdjęcia>>

Katarzyna Zygo – wychowawca klasy 2a

Lekcja o lesie w „Uroczysku”

Lekcja o lesie w „Uroczysku”Dzięki uprzejmości mamy Antka i Hani,  klasy 0d i 6c uczestniczyły w lekcjach o lesie w obiekcie edukacyjnym „Uroczysko” k. Urzędowa. Wewnątrz budynku uczniowie, dzięki znajdującemu się tam sprzętowi komputerowemu i multimedialnemu, interaktywnym grom edukacyjnym oraz meblom z nadrukami, mogli zapoznać się z leśną fauną i florą. Następnie przeszli półtorakilometrową ścieżkę edukacyjną, słuchając informacji o roślinach i zwierzętach leśnych. Po zajęciach był czas na ognisko i zabawy na świeżym powietrzu.

Pani Basi bardzo dziękujemy!

Zdjęcia>>

Ewelina Gajowiak

Beata Zięba

Podsumowanie warsztatów czytelniczych

Świetlica w ramach współpracy z bibliotekarką szkolną panią Agnieszką Piłat zorganizowała cykl warsztatów czytelniczych z elementami bajkoterapii dla dzieci z kl. 0-1. Celem tych spotkań było wspieranie wszechstronnego rozwoju dzieci, promowanie wśród nich czytelnictwa oraz ukazywanie im ciekawych i pożytecznych form spędzania czasu wolnego.

W ramach warsztatów dzieci zapoznały się z lekturą „Ta książka jest kotem” S. Borando, baśnią „Trzy małe świnki” oraz opowiadaniem „Muminek i gwiazdka z nieba”. Elementami, które w sposób szczególny urozmaicały zajęcia, a przez to budziły dużą ciekawość dzieci, były odpowiednio dobrane metody pracy oraz środki dydaktyczne. Poza słuchaniem czytanych – również z wykorzystaniem teatrzyku kamishibai – bajek, dzieci wzięły udział w pogadankach, zabawach dźwiękonaśladowczych i ruchowych, które połączone były z nauką piosenek. Wiele radości sprawiło im wykonywanie pracy plastycznej, grupowe układanie tematycznych puzzli oraz gry dydaktyczne takie jak ”Lotto”, „Domino” czy „Choco”.

Serdecznie dziękujemy pani A. Piłat za przygotowanie tak kreatywnych zajęć.

Zdjęcia>>

Beata Jęczeń

Program "Dobrze Jemy ze Szkołą na Widelcu"

W roku szkolnym 2020/2021 w II półroczu uczniowie klasy III c brali udział w IV edycji Ogólnopolskiego Programu "Dobrze Jemy ze Szkołą na Widelcu" pod patronatem Fundacji Szkoła na Widelcu. Program ,,Dobrze Jemy” jest poświęcony w całości tematyce związanej z edukacją żywieniowo-kulinarną. Zgodnie z założeniami projektu, realizacja działania skupiona była na edukacji żywieniowej, zwiększaniu świadomości społeczeństwa i promowaniu zdrowego trybu życia. Na stronie organizatora znajdowały  się scenariusze zajęć, filmy, karty pracy, które posłuży  do przeprowadzenia zajęć.

My wykonaliśmy:

Realizując projekt dzieci miały możliwość wykonania samodzielnie zdrowych past na kanapki, wymyślonych przez siebie śmiesznych zwierzaków, posmakować ich, propagując w ten sposób zdrowy styl odżywiania.

Nasze działania możne zobaczyć na  :  https://dobrzejemy.szkolanawidelcu.pl/dzialania-szkol/

Anna Ambrożkiewicz

,,KOKOSZA, GROSZ DO GROSZA”- EDUKACJA FINANSOWA W NASZEJ SZKOLE

Nigdy nie jest za wcześnie na naukę o rozporządzaniu pieniędzmi i podstawach ekonomii. Przekonało się o tym kilka tysięcy uczniów szkół podstawowych z całej Polski (m.in. uczniowie klasy 3 c naszej szkoły) zgłębiających te zagadnienia pod czujnym okiem sympatycznej kurki, patronki projektu finansowego „Kokosza, grosz do grosza”. O korzyściach płynących z oszczędzania nie trzeba nikogo przekonywać. Wiemy też, że nie jest to łatwa sztuka.  Czym jest pieniądz, skąd bierze się jego wartość i w jaki sposób można pomnażać oszczędności? Tego wszystkiego dowiedzieli się uczniowie realizując projekt w okresie październik 2020 - maj 2021r. Celem projektu była edukacja finansowa dzieci w zakresie idei, sposobów i nawyków oszczędzania. Poprzez uczestnictwo w zajęciach uczniowie poznali  funkcję i wartość pieniądza, sposoby oszczędzania i namnażania oszczędności oraz pozytywne postawy związane z zarządzaniem finansami. Program  pokazał im również, w jaki sposób być bardziej gospodarnym i jak efektywnie pomnażać zaoszczędzone pieniądze. Dzięki tej wiedzy uczniowie  dowiedzieli się, w jaki sposób mogą realizować swoje marzenia.

Na koniec uczniowie wypełniali test ze zdobytej wiedzy. Najlepsi otrzymali od organizatora Kokoszy upominki, a szkoła certyfikat wdrażania edukacji finansowej.

Projekt „Kokosza, grosz do grosza!” został zrealizowany we współpracy z Narodowym Bankiem Polskim w ramach programu edukacji ekonomicznej.

Zdjęcia>>

Anna Ambrożkiewicz

Podkategorie