Pedagog
,,eMOCje w GŁOWIE” - cykl zajęć psychoedukacyjnych w III „d”
W marcu, w ramach realizacji działań profilaktycznych szkoły, uczniowie klasy III „d” brali udział w projekcie UNICEF pn. „eMOCje w GŁOWIE”.
Projekt zwraca uwagę na profilaktykę zdrowia psychicznego, zwłaszcza w okresie dojrzewania. Celem akcji UNICEF Polska „eMOCje W GŁOWIE” jest kształtowanie świadomości w zakresie zdrowia psychicznego młodych ludzi oraz pokazanie jak je chronić i o nie dbać.
W ramach owego projektu pedagog szkolny p. A. Dyguś przeprowadziła cykl trzech zajęć metodą pytań i doświadczeń. Najważniejszymi założeniami było rozbudzanie u dzieci ciekawości, która wzmaga chęć do poznawania inspirującego świata nauki i odkrywania własnych pasji. Uczniowie poznali podstawowe emocje: radość, złość, smutek, strach. Nauczyli się opowiadać o własnych przeżyciach i nazywać emocje, które w danej chwili odczuwają. Dowiedzieli się jak, zachowuje się ciało człowieka, gdy jest on np. smutny i jak poradzić sobie z emocjami, które nas przytłaczają…
W zajęciach podsumowującymi projekt trzeciaki brały udział w wielu grupowych zabawach, scenkach dramatycznych, zabawach muzycznych, które pokazały im, jak ważne jest wzajemne zaufanie, współpraca i wsparcie, a grą na bum bum rurkach wyrażały emocje w muzyce.
A. Dyguś
A. Ambrożkiewicz
K. Bożym
Konkurs wiedzy o zdrowym stylu życia „Trzymaj Formę!”
13 marca 2024 r. w naszej szkole odbył się I etap szkolny Konkursu wiedzy o zdrowym stylu życia pn.: „Trzymaj Formę!”. Zgodnie z regulaminem Konkursu, I etap został przeprowadzony w formie on-line za pośrednictwem Internetowego Systemu Konkursowego w dwóch turach.
W etapie szkolnym wzięło udział jedenastu uczniów z klas VI „b”, VII „c” i VIII „a”.
Lista laureatów zostanie ogłoszona do 5 kwietnia br. Trzymamy kciuki, bo pytania były niezmiernie trudne i zaskakujące.
Koordynatorzy:
Anna Dyguś
Aneta Żydek
Zajęcia psychoedukacyjne w klasie III „d”
W listopadzie tego roku w klasie III „d” odbyły się zajęcia psychoedukacyjne przeprowadzone przez pedagoga szkolnego panią Annę Dyguś na temat szkodliwości palenia papierosów, w tym e-papierosów.
Celem zajęć było przede wszystkim uświadomienie uczniom:
- dlaczego młodzi ludzie i osoby dorosłe sięgają po papierosy,
- na czym polega uzależnienie od tytoniu,
- do jakich negatywnych konsekwencji (bezpośrednich i odległych może prowadzić palenie tytoniu),
- jaką podjąć decyzję w sytuacji, gdy ktoś pali przy nich papierosy lub nimi częstuje.
Lekcja ta była dobrą okazją do uświadomienia dzieciom, że palenie tytoniu w dowolnej formie staje się przyczyną 90% wszystkich nowotworów płuc oraz jest istotnym czynnikiem ryzyka udarów, śmiertelnych ataków serca oraz powoduje różne choroby przewlekłe.
Podsumowując, dbajmy o nasze zdrowie – oczywiście bez papierosa, ponieważ palenie ma niezwykle szkodliwe działanie na organizm człowieka.
A. Ambrożkiewicz
A. Dyguś