Aktualności
Konkurs „Najpiękniejsza ozdoba wielkanocna” w Szkole Podstawowej we Wronowie
W marcu Szkoła Podstawowa we Wronowie zaprosiła uczniów naszej szkoły do udziału w konkursie ,,Najpiękniejsza ozdoba wielkanocna”. Uczniowie klasy II „a” i III „d” wykonali samodzielnie prace plastyczno-techniczne.
Miło nam poinformować, że zostaliśmy zwycięzcami I, II i III miejsca w kategorii klas I-III.
I miejsce – Gabrysia z klasy III „d”
II miejsce – Aleksandra z klasy II „a”
III miejsce – Alicja z klasy III „d”
Jesteśmy dumni z naszych uczniów !!!
A.Ambrożkiewicz
K.Bożym
B. Król
WARSZTATY WIELKANOCNE W KLASIE II ,,b”
26.03.2024 r. w klasie II „b” odbyły się warsztaty wielkanocne z florystką p. Karoliną Banach- Zyską. Pani Karolina wprowadziła dzieci w świąteczny nastrój, opowiadając o tradycjach i zwyczajach wielkanocnych. Na koniec zajęć dzieci wykonały stroiki, które mogą być ozdobą stołu.
Magdalena Lewandowska
Aneta Jankowska
TEATRALNY PLAC ZABAW DORMANA - kreatywne warsztaty w CSK Lublin
Uczniowie klasy I „c” mieli ogromną przyjemność wziąć udział w warsztatach opartych na teatrze inspirowanym rytuałem dziecięcej zabawy, odwołującym się do gry skojarzeń i wyobraźni odbiorcy, którego twórcą był Jan Dorman. Podczas warsztatów pierwszaki mogły tworzyć działania teatralne bazujące na zabawach dziecięcych i ich wyobraźni. Warsztaty oparte są na pedagogice teatru, działaniach plastycznych i muzycznych. Była to doskonała okazja do uwolnienia ogromnych pokładów kreatywności, jakie posiadają w sobie dzieci, współdziałania w grupie, ekspresji i ruchu, bo przecież teatr jest magią, tu wszystko jest możliwe. Oprócz warsztatów, dzieci miały okazję zerknąć za kulisy Sali Operowej, poobserować pracę techników i inżynierów oświetlenia oraz poznać historię i pozwiedzać Centrum Spotkania Kultur.
Aleksandra Mirosław
WIOSENNY OGRÓDEK W GRUPIE 0 „c”
Wiosną wszystko budzi się do życia, dlatego grupa 0 „c” założyła w swojej sali własny, zielony ogródek. Samodzielnie zasialiśmy owies, w przygotowanych wcześniej kubeczkach - zajączkach i rzeżuchę w wielkanocnych doniczkach. Rośliny zdobią nasz klasowy parapet, a w święta ozdobią nasze stoły.
Klaudia Majewska
Wielkanocne warsztaty w grupie 0 „a”
Rodzinne warsztaty wielkanocne w klasie I „c”
„Baź, baź, baranku...” - warsztaty wykonywania stroików wielkanocnych
W wiosenny i świąteczny nastrój pierwszego dnia wiosny, wprowadziła nas Pani Karolina, która poprowadziła świąteczne warsztaty. Wspólnie z uczniami omówiła symbole oraz tradycje związane z wielkanocnym śniadaniem. Następnie, pod jej kierunkiem, dzieci wykonały przepiękne stroiki.
Dziękujemy Pani Karolinie.
Zapraszamy do oglądania fotorelacji.
A. Ambrożkiewicz
K. Bożym
Dzień Kolorowej Skarpetki w 0 „b” i 0 „d”
21 marca to nie tylko początek kalendarzowej wiosny, ale również Światowy Dzień Osób z Zespołem Downa – Dzień Kolorowej Skarpetki. Na znak integracji i solidarności z osobami z Zespołem Dawna założyliśmy dwie kolorowe skarpetki. Dzięki temu daliśmy tym osobom i ich bliskim czytelny znak naszego zainteresowania i aprobaty. Drobne gesty mają znaczenie, mogą przysłużyć się niwelowaniu barier, przezwyciężaniu stereotypów. Dzień ten jest bardzo ważny, różnorodny i wyjątkowy. Niepowtarzalny jak każdy z nas, inny i kolorowy!
Bogusz Anna
Janik Paulina
Rumińska Anna
Mazurek Agata
,,eMOCje w GŁOWIE” - cykl zajęć psychoedukacyjnych w III „d”
W marcu, w ramach realizacji działań profilaktycznych szkoły, uczniowie klasy III „d” brali udział w projekcie UNICEF pn. „eMOCje w GŁOWIE”.
Projekt zwraca uwagę na profilaktykę zdrowia psychicznego, zwłaszcza w okresie dojrzewania. Celem akcji UNICEF Polska „eMOCje W GŁOWIE” jest kształtowanie świadomości w zakresie zdrowia psychicznego młodych ludzi oraz pokazanie jak je chronić i o nie dbać.
W ramach owego projektu pedagog szkolny p. A. Dyguś przeprowadziła cykl trzech zajęć metodą pytań i doświadczeń. Najważniejszymi założeniami było rozbudzanie u dzieci ciekawości, która wzmaga chęć do poznawania inspirującego świata nauki i odkrywania własnych pasji. Uczniowie poznali podstawowe emocje: radość, złość, smutek, strach. Nauczyli się opowiadać o własnych przeżyciach i nazywać emocje, które w danej chwili odczuwają. Dowiedzieli się jak, zachowuje się ciało człowieka, gdy jest on np. smutny i jak poradzić sobie z emocjami, które nas przytłaczają…
W zajęciach podsumowującymi projekt trzeciaki brały udział w wielu grupowych zabawach, scenkach dramatycznych, zabawach muzycznych, które pokazały im, jak ważne jest wzajemne zaufanie, współpraca i wsparcie, a grą na bum bum rurkach wyrażały emocje w muzyce.
A. Dyguś
A. Ambrożkiewicz
K. Bożym