eTwinning
Boże Narodzenie w projekcie eTwinning dla młodszych uczniów
„Christmas Traditions & Cooperative Christmas Tree” to kolejny projekt eTwinning realizowany w naszej szkole o tematyce Świąt Bożego Narodzenia, skierowany dla uczniów klas młodszych. Nasze cele i zadania projektowe zostały przedstawione w krótkim filmiku:
Zapraszamy chętnych do współpracy!
Magdalena Snop
Projekt eTwinning „ALL TOGETHER!” czyli „WSZYSCY RAZEM!” (2)
W październiku bieżącego roku szkolnego przystąpiliśmy do nowego projektu eTwinning pt. „All Together!”. W jego ramach współpracujemy z uczniami i nauczycielami z kilkunastu szkół z całej Europy. Nasze przedsięwzięcia skorelowane są z kalendarzem, zgodnie z którym pokazujemy, jak obchodzimy święta i dni poświęcone różnym ważnym problemom, wydarzeniom i ludziom. Sami decydujemy o sposobie pokazania obchodów danego dnia w naszej szkole, np. plakat, teatr, wywiad, taniec, animacja. Udział w tym projekcie pozwala nam nie tylko poznać kulturę i życie naszych rówieśników w szkołach partnerskich, ale również dzielić się doświadczeniem i kreatywnością oraz łączyć naukę z zabawą.
Poniżej przedstawiamy niektóre efekty naszej pracy z ostatniego miesiąca.
Serdeczne podziękowania dla drugoklasistów zaangażowanych w projekt, a w szczególności dla bardzo aktywnej grupy dziewczynek i chłopców z klasy 2b oraz ich wychowawczyni pani Agaty Ćwiklińskiej za współpracę, a także dla uczennic z klasy 5a za włączenie się w nasze niektóre przedsięwzięcia.
Magdalena Snop
Europejska Odznaka Jakości dla dwóch projektów eTwinning realizowanych w naszej szkole: „SING MY SONG” oraz „PETS, FARM AND WILD – ANIMALS AROUND US”
Europejska Odznaka Jakości (EOJ) jest drugim poziomem odznaczenia i przyznawana jest przez Centralne Biuro Programu eTwinning tym nauczycielom, którzy otrzymali Krajową Odznakę Jakości (KOJ) za realizację projektu, a ponadto wynik punktowy z oceny KOJ kwalifikuje projekt do puli 30% najlepiej ocenionych projektów w ciągu ostatniego roku. EOJ przyznawane są tylko raz w roku w październiku i ogłaszane na portalu europejskim eTwinning www.etwinning.net.
Magdalena Snop
Urszula Pawłowska
Projekt eTwinning „SING MY SONG” otrzymał Krajową Odznakę Jakości
Z wielką radością informuję, że zostaliśmy uhonorowani Krajową Odznaką Jakości za realizowany w okresie od września 2020 r. aż do czerwca 2021 r. międzynarodowy projekt „Sing My Song”. Jeśli śledziliście bieżące relacje na temat projektu na naszej szkolnej stronie internetowej, na pewno poznaliście efekty naszych działań. Serdecznie dziękuję wszystkim uczniom, którzy wzięli udział w naszym przedsięwzięciu, zarówno tym, którzy byli z nami od początku do końca, jak również tym, którzy wsparli nas choćby tylko na jednym etapie naszej pracy, ponieważ w ten sposób każdy dołożył swoją cegiełkę do naszego wspólnego sukcesu.
Magdalena Snop
eTwinning „Pets, Farm and Wild – Animals Around Us”
Zapraszamy do zapoznania się z działaniami związanymi z realizacją międzynarodowego projektu eTwinning „Pets, Farm and Wild – Animals Around Us”. https://view.genial.ly/608eec21b82b390d23b3695c/presentation-etwinning-project-pets-farm-and-wild-animals-around-us
Urszula Pawłowska
Najmłodsi w projekcie eTwinning „Sing My Song”
„Śpiewać każdy może (…)”, każdy również może zmierzyć się z wyzwaniem jakie stawiają uczestnicy naszego międzynarodowego projektu „Sing My Song” czyli „Zaśpiewaj moją piosenkę”. Zanim przedstawimy wam kolejne zadanie, którym będzie zaśpiewanie piosenki po francusku, zobaczcie jak radzą sobie najmłodsi – polską piosenkę zaśpiewał 6-letni Gabriel z Portugalii, a nasi uczniowie z zerówek zakochali się w piosence rumuńskiej.
Czas na piosenkę francuską: https://youtu.be/hLjrfSiLaIo
Zaśpiewajcie ją, nagrajcie swój występ i wyślijcie do mnie.
Magdalena Snop
Polska piosenka w projekcie eTwinning SING MY SONG
Czas na wyzwanie dla innych krajów biorących udział w projekcie „Sing My Song”. W lutym uczniowie ze szkół partnerskich mierzą się z piosenką Cleo „Za krokiem krok”. Przygotowaliśmy prezentację, w której przedstawiliśmy wybraną przez nas piosenkę. Dodatkowo każda szkoła tworzy zadania do rozwiązania dla pozostałych partnerskich szkół związane ze swoją piosenką. Zobaczcie jakie zadania przygotowaliśmy. Sami również możecie je wykonać.
1. Puzzle
https://learningapps.org/display?v=px2tqya9c21
2. What do you know about Polish song?
https://wordwall.net/play/10173/992/613
3. A bit of Polish language
https://wordwall.net/play/10174/543/832
Przypominamy, że w grudniu śpiewaliśmy piosenkę hiszpańską. Z przyjemnością informujemy, że Natalia i Amelia, uczennice klasy 8 b, swoim wykonaniem zajęły drugie miejsce. Zdobywczyni pierwszego miejsca to jedna z uczennic z Rumunii. W styczniu, ze względu na ferie zimowe w naszym kraju, nie zdołaliśmy się przygotować do występu tureckiej piosenki. Od razu po feriach zajęliśmy się wyborem polskiej piosenki oraz przygotowaniem związanych z nią zadań.
Możecie już obejrzeć pierwsze nagrania. Wkrótce będziecie mogli wziąć udział w głosowaniu na najlepsze wykonanie naszej piosenki.
Magdalena Snop
Czytaj więcej: Polska piosenka w projekcie eTwinning SING MY SONG
Zapraszamy do obejrzenia filmu o założeniach programu eTwinning
Zapraszamy do obejrzenia filmu o założeniach programu eTwinning, który od kilku lat z powodzeniem realizowany jest w naszej szkole. W bieżącym roku szkolnym bierzemy udział w dwóch projektach (a jeden z nich również koordynujemy):
„Sing my song” – projekt o piosenkach z różnych krajów europejskich, opiekun: p. Magda Snop
https://twinspace.etwinning.net/115773/home
„Pets, Farm and Wild – Animals around Us” – projekt o zwierzętach, opiekunowie: p. Ula Pawłowska I p. Anna Pac – Smoła.
https://twinspace.etwinning.net/126335/home
Na udział w projekcie nigdy nie jest za późno! Serdecznie zapraszamy wszystkich chętnych, którzy chcieliby jeszcze do nas dołączyć!
Link do filmu:
.beProjekt eTwinning SING MY SONG – spotkania online
W obecnej sytuacji związanej z pandemią nauczyliśmy się pracować i współpracować na odległość. To rozwiązanie pozwoliło również na spotkania online przy realizacji naszego projektu. Do tej pory odbyły się trzy spotkania nauczycieli zaangażowanych w projekt oraz jedno spotkanie wraz z uczniami, w którym brało udział 100 osób – „tylko” 100, ponieważ chętnych było więcej, ale niestety, liczba zalogowanych jednocześnie osób nie mogła przekroczyć stu. O fakcie, że spotkanie się udało, świadczyły pytania uczniów z różnych krajów o następne takie spotkanie. Musimy jednak na nie poczekać do zakończenia przerwy zimowej we wszystkich szkołach biorących udział w naszym projekcie. Zobaczcie zdjęcia i krótki filmik.
Magdalena Snop
Bożonarodzeniowo z projektem eTwinning SING MY SONG
Nasze działania w ramach projektu „Sing My Song” nie zwalniają tempa. Każda współuczestnicząca szkoła przygotowała informacje na temat tradycyjnego instrumentu pochodzącego z danego kraju. Po długich poszukiwaniach informacji w różnych źródłach, wybraliśmy instrument, który już w średniowieczu był wytwarzany na ziemiach polskich – skrzypce. W świetle dokumentów, skrzypce zostały skonstruowane przez polskiego rzemieślnika pochodzącego z Krakowa. Powstały poprzez połączenie liry i braccio (włoski instrument strunowy) oraz polskich instrumentów ludowych z tamtych czasów. W XVII wieku niemiecki kompozytor, Michael Praetorius, w swoim dziele, poświęconemu instrumentom i instrumentacji, pt. Syntagma musicum” twierdził, że skrzypce są polską specjalnością i najlepsi skrzypkowie pochodzą właśnie z naszego kraju.
Czytaj więcej: Bożonarodzeniowo z projektem eTwinning SING MY SONG
Strona 2 z 3