eTwinning

CHALLENGE!

zdjęcie obok tekstuLubicie wyzwania? Oto wyzwanie dla tych, którzy lubią śpiewać.

Spróbujcie swoich sił śpiewając po hiszpańsku. Jest to wyzwanie skierowane dla uczniów szkół podstawowych z różnych krajów europejskich, poza Hiszpanią, oczywiście. Wszystkie informacje dotyczące piosenki znajdziecie w załączonej prezentacji.

Czytaj więcej: CHALLENGE!

Projekt eTwinning „SING MY SONG”

Już we wrześniu uczniowie naszej szkoły przystąpili do kolejnego międzynarodowego projektu w ramach współpracy szkół eTwinning. Projekt będziemy realizować do końca bieżącego roku szkolnego. Naszymi partnerami są nauczyciele i uczniowie z Francji, Portugalii, Hiszpanii, Macedonii Północnej, Włoch, Litwy, Turcji oraz Rumunii. Głównym celem jest nauka piosenek w różnych językach, wspólne uczenie się słów, tłumaczenie piosenek na język angielski oraz zorganizowanie występu na koniec roku szkolnego. Udział w projekcie to nie tylko świetna zabawa, ale również sposobność poznawania kultury wymienionych krajów. Będziemy porozumiewać się w języku angielskim, a więc poprzez interakcje naszych uczniów z zagranicznymi partnerami, będziemy rozwijać kompetencje komunikacyjne, językowe i informatyczne.

Zadania, które zostały zrealizowane do tej pory to przygotowanie prezentacji naszej szkoły, miasta i kraju. Uczniowie założyli swoje konta na Twinspace, aby być na bieżąco z informacjami oraz móc oglądać materiały przygotowane przez innych uczniów i nauczycieli. Utworzyliśmy swoją grupę w aplikacji WhatsApp, która pozwala nam na szybką komunikację. Braliśmy udział w ankiecie dotyczącej wyboru ulubionego rodzaju muzyki. Mamy również własny plakat przedstawiający nasz udział w projekcie. Zobaczcie zdjęcia i inne materiały dostępne pod podanym linkami:

https://view.genial.ly/5f6e63f3be23070d182df216/guide-sing-my-song

.be

Zdjęcia>>

Projekt eTwinning „Tree of English Words”

EOJ 2020Z dużą satysfakcją informujemy, iż realizowany w ubiegłym roku szkolnym międzynarodowy projekt eTwinning „Tree of English Words” wyróżniony został nie tylko Krajową, ale również Europejską Odznaką Jakości. W informacji skierowanej do nauczyciela czytamy: „Oznacza to, że Twoja praca, praca Twoich uczniów i Twojej szkoły została oceniona jako reprezentująca najwyższy europejski poziom”. Więcej o projekcie można przeczytać tu: http://www.belzyce.edu.pl/index.php/427-kolejne-miedzynarodowe-projekty-etwinning-za-nami

Urszula Pawłowska

Projekt eTwinning pt. „Play Face to Face”

2020 06 09W bieżącym roku szkolnym, udało nam się ukończyć jeszcze jeden projekt eTwinning pt. „Play Face to Face”. Sytuacja bardzo się skomplikowała ze względu na panującą w Europie pandemię. Temat naszego projektu „Grajmy twarzą w twarz” wskazywał na zabawy z rówieśnikami, a w zaistniałej sytuacji, wydawało się, że nie uda nam się go ukończyć. Jednak kreatywność jest mocną stroną ludzi, i tych małych, i dużych J.

Ale zacznijmy od początku. Celem naszego projektu było promowanie zabaw i gier dziecięcych, nie tych wykorzystujących elektronikę i nowoczesną technikę, tylko takich z podwórka. Zabawy „podwórkowe” to nie tylko fantastyczne spędzanie czasu, najczęściej na świeżym powietrzu, ale również sięgnięcie do naszych korzeni oraz to, co w takich projektach jest najważniejsze, czyli poznawanie kultury innych krajów i dzielenie się nią.

Niektóre zabawy nas zaskoczyły! Były bardzo podobne do naszych, polskich. Obejrzyjcie filmik: https://youtu.be/DGnEkyV2shs

Niestety, tylko nielicznym udało się nagrać swoich uczniów prezentujących popularne w ich krajach zabawy dziecięce. W dalszej części projektu musieliśmy dostosować się do sytuacji epidemicznej, a co za tym idzie, zmienić formę naszej pracy. Efekty możecie zobaczyć tutaj: https://youtu.be/28UQhA79ezA

My przygotowaliśmy opis wraz z rysunkami bardzo popularnej gry w gumę. Bardzo pomocna okazała się książeczka pt. „Brulion zabaw dla każdego”. Szkoda, że nie mogliśmy zaprezentować tej gry na żywo. Jednak ta sytuacja nas nie zniechęciła i mamy zamiar brać udział w kolejnych projektach.

Magdalena Snop

Kolejne międzynarodowe projekty eTwinning za nami!

W mijającym roku szkolnym klasa 3 b uczestniczyła w dwóch międzynarodowych projektach w ramach programu europejskiej współpracy szkół eTwinning.

W październiku dołączyliśmy do projektu „Discovering the flavours of Europe”, w którym uczestniczyły szkoły z: Polski, Turcji, Finlandii, Gruzji, Niemiec, Portugalii, Ukrainy, Włoch i Litwy. Projekt dotyczył żywności – charakterystycznych dla danego kraju składników jedzenia, tradycyjnych potraw i wielu innych aspektów związanych z kuchnią narodową. Podczas jego trwania mówiliśmy o tym jak działa nasz układ pokarmowy i co pomaga nam trawić, przedstawialiśmy przepis na tradycyjne polskie danie wigilijne (uszka z kapustą i grzybami - https://docs.google.com/presentation/d/1ju71WXYx46MP6VhvLH1ubzG7dTConeLQP1711lUUS3o/edit?usp=sharing), własnoręcznie wykonywaliśmy i wysyłaliśmy kartki świąteczne otrzymując mnóstwo życzeń świątecznych od zespołów z pozostałych krajów, łącznie z drobnymi upominkami, a także dekorowaliśmy świąteczne pierniczki. Organizowaliśmy pracę w zespole międzynarodowym, którego zadaniem było przedstawienie dzieł sztuki danego kraju, przedstawiających jedzenie lub scenę z jedzeniem. Już dziś wiemy, że projekt ten otrzymał Krajową Odznakę Jakości. https://twinspace.etwinning.net/90382

Czytaj więcej: Kolejne międzynarodowe projekty eTwinning za nami!

Odznaka Jakości eTwinning

Lively rhymes

Miło nam poinformować, iż prowadzony w ubiegłym roku szkolnym międzynarodowy projekt „Lively Rhymes został odznaczony najpierw krajową, a w ostatnich dniach Europejską Odznaką Jakości.

Uczestnikami projektu było 20 uczniów klas: IIa, IId i IIe, a działania z nim związane prowadzone były w ramach programu eTwinning zainicjowanego przez Komisję Europejską, a pod nadzorem Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji w Polsce. W projekcie wzięło udział sześć szkół partnerskich z Hiszpanii, Chorwacji, Turcji i Polski. Na początku przedstawialiśmy siebie oraz miejsca z których pochodzimy:

https://padlet.com/marcagrh/livelyrhymes

https://www.zeemaps.com/map?group=2203324

Począwszy od października aż do końca maja, co miesiąc, uczniowie zapoznawali się z tradycyjnymi piosenkami i rymowankami angielskimi opracowując ich treść na różnorakie sposoby: od ilustracji i wycinanek, po miniprzedstawienia i krótkie filmiki.

Urozmaiceniem tych działań było też zapoznanie uczniów szkół z innych państw z tradycyjną rymowanką lub piosenką danego kraju, a zadaniem finalnym opracowanie i opanowanie tekstu wybranej szkoły partnerskiej. My uczyliśmy się dwóch rymowanek chorwackich: „Koke i pilići” oraz „Is’o medo u dućan.

A oto jak nasi koledzy z Chorwacji poradzili sobie z naszym „Starym Niedźwiedziem”

Wymienialiśmy się własnoręcznie wykonanymi kartkami bożonarodzeniowymi, a na Walentynki i Wielkanoc dostaliśmy papierowe niespodzianki z Hiszpanii. W trakcie projektu miały też miejsce spotkania „na żywo” nauczycieli, a także grup uczniów, za pośrednictwem komunikatorów internetowych. Na koniec opracowywaliśmy logo naszego projektu, które wciąż się zmieniało, ponieważ każdy mógł wprowadzać w nim zmiany.

http://colorillo.com/bno0?1p4qi24

Korzyści z udziału w projekcie jest mnóstwo: począwszy od poznawania nowych słów i zwrotów w języku angielskim, poprzez komunikowanie się w tym języku, poznawanie elementów kultury innych krajów, a na korzystaniu z różnorakich narzędzi internetowych skończywszy. Wszystkie materiały z realizacji projektu na bieżąco zamieszczane były na specjalnej platformie internetowej projektu nazywanej Twinspace. Niestety, dostęp do większości z nich mają tylko zalogowani użytkownicy, a poniższa książeczka internetowa w wielkim skrócie przedstawia to, czym zajmowaliśmy się przez tych kilka miesięcy.

https://www.storyjumper.com/book/index/41308506/5921cabb59893#page/11

Urszula Pawłowska

Projekt eTwinning

Cremona meeting1Miło nam poinformować, iż międzynarodowy projekt eTwinning realizowany w minionym roku szkolnym w Szkole Podstawowej nr 1 otrzymał Krajową Odznakę Jakości. W autorskim projekcie „Cultural Heritage: say, play draw” dotyczącym dziedzictwa kulturowego uczestniczyła klasa 8 c. Wspólnie z partnerami z Włoch, Chorwacji, Polski i Turcji nasi uczniowie przez cały rok szkolny realizowali różnorakie zadania projektowe, przy okazji posługując się językiem angielskim. Zwieńczeniem naszej pracy było wakacyjne spotkanie trojga nauczycieli, koordynatorów projektu, w mieście najsłynniejszych włoskich lutników, Cremonie.

Więcej o projekcie można przeczytać tutaj, a .be">tutaj można obejrzeć filmowe streszczenie naszych działań.

odznaka jakosci