Świetlica

Język szakala i żyrafy

Język szakala i żyrafy to tytuł spotkania świetliczków ze szkolnym psychologiem, panią Anią Warszawską, podczas którego uczniowie dowiedzieli się, skąd się wzięła taka nazwa i na czym polega ów, jak się okazuje, całkiem nam znany na co dzień język. Żyrafy, to zwierzęta z wielkim sercem, łagodne i miłe, ale zdecydowane w swoim zachowaniu – stąd też wzięło się porównanie dla języka, który nie rani nikogo, jest przyjazny i nie ocenia, równocześnie potrafi mieć swoje zdanie i nie godzi się na krzywdę. Osoba posługująca się językiem szakala, często podnosi ton, a nawet krzyczy czy bije, ocenia innych, nie bacząc na niczyje uczucia, przez co sprawia zazwyczaj przykrość. Świetliczaki z uwagą słuchały pani psycholog, chętnie uczestniczyły we wszystkich ćwiczeniach i zadaniach. Pod koniec zajęć doskonale potrafiły odpowiednio skategoryzować poszczególne wypowiedzi. Uświadomiły sobie, jakim językiem same się posługują i jak ważny w codziennym życiu jest JĘZYK ŻYRAFY 

Bardzo dziękujemy pani Ani Warszawskiej za ciekawe i bardzo pouczające spotkanie.

Zdjęcia>>

Urszula Widelska

Aktywne zabawy w świetlicy

W świetlicy szkolnej czas upływa szybko i ciekawie. Dzieci po zajęciach lekcyjnych regenerują się poprzez czekające je liczne atrakcje. Tory przeszkód, które sami projektują i budują, przyczyniają się do rozbudzania wyobraźni przestrzennej. Kształtują umiejętności równowagi i prawidłowej postawy. Ponadto wyrabiają umiejętności współpracy i bezpiecznej wspólnej grupowej zabawy. Duże piłki gumowe to funkcjonalny sprzęt służący do zabawy i rehabilitacji. Wzmacniają i rozluźniają mięśnie. Wspierają kręgosłup. W czasie zabaw dzieci wyrabiają prawidłową postawę ciała, zwinność oraz gibkość.

Zdjęcia>>

Urszula Widelska
Anna Mazurek
Andrzej Mazurek

CIEKAWE ZAJĘCIA NA ŚWIETLICY

W ramach rządowego programu Laboratoria Przyszłości nasza szkoła otrzymała dofinansowanie na zakup nowoczesnego wyposażenia, m.in. robotów, klocków i innych pomocy dydaktycznych.

Podczas zajęć świetlicowych dzieci z chęcią i zaangażowaniem korzystają z klocków Korbo, które uczą planowania, współpracy i doskonale rozwijają wyobraźnię. Dzięki nim dzieci tworzą ruchome konstrukcje według własnego pomysłu lub korzystając z dołączonej instrukcji.

Świetliczaki uczą się także podstaw programowania, dzięki mówiącemu robotowi SUPER DOC, zakupionemu w ramach programu Laboratoria Przyszłości. Praca z tym robotem rozwija orientację przestrzenną i logiczne myślenie. Dzieci mają go tak zaprogramować, aby doszedł we wskazane na planszy miejsce.

Najmłodsi zapoznali się również z klocami LEGO Education SPIKE PRIME do samodzielnej konstrukcji. Zastosowanie tych klocków przedstawili im uczniowie klas starszych.

Ponadto ogromnym zainteresowanie cieszył się pokaz okularów ClassVR Gogle wirtualnej rzeczywistości.

Zdjęcia>>

#LaboratoriaPrzyszłości #LaboratoriaPrzyszlosci 

Wychowawcy świetlicy

STARSI UCZNIOWIE - MŁODSZYM - # LABORATORIA PRZYSZŁOŚCI W KLASIE I „D”

W lutym do uczniów z klasy I „d” przybyło pięcioro kolegów z klasy V „a”: Emilka, Maja, Martyna, Mateusz i Błażej wraz z Panią Marzeną Plewik, by zaprezentować kilka pokazów fizyczno-chemicznych. Podczas zajęć korzystano z modułu POWIETRZE, WODA, ENERGIA zakupionych w ramach programu Laboratoria Przyszłości. Przed wykonaniem eksperymentów uczniowie posługiwali się instrukcją dołączoną do modułów.

Pierwszym doświadczeniem wykonanym przez uczniów był „Symulator gazu”, podczas którego dzieci obserwowały sposób poruszania się samobieżnych kul, które zachowują się jak gaz (muszą mieć wystarczającą ilość miejsca, by móc się poruszać swobodnie).

Kolejnym zaprezentowanym doświadczeniem była „Soczewka”. Do jego wykonania użyto wody, oleju, folii, dwóch słoików, piłki, gumki i monety. Pierwszoklasiści obserwowali z góry przez folię wygląd monet wrzuconych do wody i oleju. Wniosek był taki, że różne substancje różnie przenikają promienie słoneczne.

Trzeci eksperyment dotyczył „Przewodnictwa elektrycznego wody”, w którym wykorzystano: szalkę, brzęczyk, baterie, sól kuchenną oraz wodę destylowaną. Dzieci obserwowały, czy woda przewodzi prąd. Po połączeniu przewodów okazało się, że zwykła woda destylowana bez soli nie przewodzi prądu, z solą zaś przewodzi prąd, gdyż pojawił się dźwięk.

Następnym doświadczeniem, które wywarło ogromne wrażenie na uczniach – to „Gęstość cieczy”. Wykorzystano do niego: cylinder, barwnik, cztery zlewki, wodę, denaturat, sól kuchenną, olej spożywczy oraz kostki lodu. Do zlewki pierwszej należało wlać 20 ml denaturatu, do drugiej – 20 ml oleju, do trzeciej – roztwór wody z solą. Do drugiej zlewki dodano wodę i czerwony barwnik – aż do uzyskania intensywnego koloru. Następnie,  uczniowie powoli wlewali do cylindra: wodę z solą, wodę z barwnikiem, olej i denaturat. Pierwszoklasiści zaobserwowali, że ciecze się nie pomieszały, ponieważ mają różną gęstość. Na końcu dodano kostkę z lodem i w efekcie młodsi uczniowie zaobserwowali, że olej ma większą gęstość niż lód (lód nie opada na dno).

Podczas zajęć z wykorzystaniem sprzętu z Laboratoriów Przyszłości uczniowie klasy I „d” poszerzyli swoją wiedzę z zakresu fizyki i chemii, brali czynny udział w doświadczeniach i co ważne dobrze się bawili.

Składamy serdeczne podziękowania Pani Marzenie Plewik i uczniom z klasy V „a” za przekazanie wiedzy fizyczno-chemicznej i zaprezentowanie magicznych eksperymentów uczniom z klasy I „d”.

Zdjęcia>>

#LaboratoriaPrzyszłości #LaboratoriaPrzyszlosci

Dorota Nowak
Katarzyna Zygo
Marzena Plewik

Karnawałowe wspomnienia

Okres minionego już karnawału był okazją do bliższego zaznajomienia naszych uczniów z genezą oraz zwyczajami tego wyjątkowego czasu rozrywek i balów. Dzieci poznały nie tylko współczesne formy świętowania zimowych zabaw i maskarad w Polsce i na świecie, ale dowiedziały się również jak wyglądało kultywowanie pięknych obyczajów zapustowych przez naszych przodków.

Oczekiwanie na szkolną zabawę ostatkową umiliły nam zajęcia plastyczne, podczas których nasi uczniowie z radością i zapałem przygotowali kolorowe maski karnawałowe. Efekty ich pracy prezentujemy w galerii. 

Zdjęcia>>

Beata Jęczeń
Anna Mazurek
Urszula Widelska

Zima w świetlicy

Zima to pora roku bardzo lubiana przez dzieci. W świetlicy dało się poczuć zimową aurę za sprawą prac plastycznych. Świetliczaki robiły choinki, bałwanki, bombki. Pamiętały też o upominkach na Dzień Babci i Dzień Dziadka. Przed feriami uczniowie przypomnieli sobie zasady bezpieczeństwa podczas zabaw na śniegu. Nie zabrakło także świąt nietypowych. W świetlicy obchodziliśmy: Mikołajki, Dzień Ryby, Dzień Bezpiecznego Internetu, Walentynki, Tłusty Czwartek, Dzień Kota i Dzień Dinozaura.

Czas spędzony w świetlicy to także gry edukacyjne, zabawy klockami, kodowanie, zajęcia czytelnicze i zabawy sportowe w sali gimnastycznej.

Zdjęcia>>

Agata Skurska

Ciekawy gość w świetlicy szkolnej

17 lutego mieliśmy przyjemność gościć w świetlicy szkolnej panią Annę Boruch – logopedę z przedszkola im. Janusza Korczaka nr 1 w Bełżycach. Dzieci z klas pierwszych uczęszczające na świetlicę szkolną miały możliwość uczestniczyć w tych zajęciach. Nasz gość poprowadził ciekawą lekcję nawiązującą do Międzynarodowego Dnia Kota, który wypada właśnie 17 lutego. Świetliczaki poznały historię Dnia Kota poprzez quizy, kodowanki, rymowanki i zagadki uczestnicząc w różnego rodzaju ćwiczeniach. Związki wyrazowe o kotach, a także znane powiedzenia i cytaty nie są już im obce. Pierwszoklasiści nauczyli się robić zakładki do książek w kształcie kota metodą origami.

Serdecznie dziękujemy naszemu gościowi za przyjęcie zaproszenia i pouczające spotkanie!

Zdjęcia>>

Anna Mazurek
Beata Jęczeń
Piotr Ćwikliński

Walentynki w naszej szkole

14 lutego obchodzimy Dzień Świętego Walentego, popularnie zwany „Walentynkami”. W naszej szkole był to bardzo wyjątkowy dzień. Już od rana działała szkolna Poczta Walentynkowa. Uczniowie należący do Samorządu Szkolnego przygotowali z tej okazji audycję radiową, którą wszyscy obecni w szkole mogli usłyszeć w szkolnym radiowęźle. Oprócz wielu informacji dotyczących tego wyjątkowego dnia zabrzmiało również słowo „Kocham Cię” w różnych językach. Także uczniowie uczęszczający na szkolną świetlicę nauczyli się, jak brzmią te wyjątkowe słowa w wybranych językach obcych. Świetliczaki wykonały piękne walentynkowe prace na szkolną wystawę oraz przygotowały czerwone papierowe serduszka dla wszystkich nauczycieli, a dla swoich bliskich tworzyły papierowe serca orgiami.

Zdjęcia>>

https://photos.app.goo.gl/9vsEgmtKqUCRnDYt7 

https://photos.app.goo.gl/tXUgNnCvZ88S4n2K9    

Urszula Widelska
Anna Wójtowicz
Ewelina Gajowiak
Anna Mazurek
Beata Jęczeń

 


                                                                                    

Walentynkowe warsztaty plastyczne

13 lutego br. świetliczaki z klasy I „c” wzięły udział w warsztatach plastycznych przygotowanych przez Panią Agnieszkę Zasadę z Miejsko-Gminnej Biblioteki Publicznej w Bełżycach. Z okazji nadchodzących walentynek, dzieci zrobiły piękne kartki, które zostaną wręczone najbliższym im osobom.

Ponadto dzieci rozwiązywały quiz dotyczący święta zakochanych, grały w „zbieranie” serduszek z pomocą podłogi interaktywnej FunFloor, kolorowały walentynkowy obrazek XXL, a uczennice klasy I „b” i I „d” wykonały składane kartki walentynkowe.

Zdjęcia>>

Agata Skurska

Tablica interaktywna na świetlicowych zajęciach

Nowe technologie bardzo szybko zastępują stare narzędzia, którymi przez lata posługiwaliśmy się w szkole. Jednym z nich jest tablica interaktywna, która działa w połączeniu z komputerem i projektorem. Tablica multimedialna pozwala na wyświetlenie obrazu z komputera, dodatkowo wchodzi ona w interakcję z użytkownikiem, który może poprzez nią obsługiwać program uruchomiony na komputerze lub pisać po wyświetlanej zawartości.

Tablica multimedialna jest wygodna i prosta w obsłudze, dlatego nawet dzieci potrafią się nią posługiwać. Świetliczaki z naszej szkoły w każdej sali mogą korzystać z jej dobrodziejstw. Dzieci lubią na niej rysować, rozwiązywać różne zadania (różnice, memory, obliczenia), oglądać bajki i filmy edukacyjne, a także tańczyć do muzycznej gry Just Dance.

Zdjęcia>>

Agata Skurska