eTwinning
Projekt eTwinning „SING MY SONG”
Już we wrześniu uczniowie naszej szkoły przystąpili do kolejnego międzynarodowego projektu w ramach współpracy szkół eTwinning. Projekt będziemy realizować do końca bieżącego roku szkolnego. Naszymi partnerami są nauczyciele i uczniowie z Francji, Portugalii, Hiszpanii, Macedonii Północnej, Włoch, Litwy, Turcji oraz Rumunii. Głównym celem jest nauka piosenek w różnych językach, wspólne uczenie się słów, tłumaczenie piosenek na język angielski oraz zorganizowanie występu na koniec roku szkolnego. Udział w projekcie to nie tylko świetna zabawa, ale również sposobność poznawania kultury wymienionych krajów. Będziemy porozumiewać się w języku angielskim, a więc poprzez interakcje naszych uczniów z zagranicznymi partnerami, będziemy rozwijać kompetencje komunikacyjne, językowe i informatyczne.
Zadania, które zostały zrealizowane do tej pory to przygotowanie prezentacji naszej szkoły, miasta i kraju. Uczniowie założyli swoje konta na Twinspace, aby być na bieżąco z informacjami oraz móc oglądać materiały przygotowane przez innych uczniów i nauczycieli. Utworzyliśmy swoją grupę w aplikacji WhatsApp, która pozwala nam na szybką komunikację. Braliśmy udział w ankiecie dotyczącej wyboru ulubionego rodzaju muzyki. Mamy również własny plakat przedstawiający nasz udział w projekcie. Zobaczcie zdjęcia i inne materiały dostępne pod podanym linkami:
https://view.genial.ly/5f6e63f3be23070d182df216/guide-sing-my-song
.beProjekt eTwinning „Tree of English Words”
Z dużą satysfakcją informujemy, iż realizowany w ubiegłym roku szkolnym międzynarodowy projekt eTwinning „Tree of English Words” wyróżniony został nie tylko Krajową, ale również Europejską Odznaką Jakości. W informacji skierowanej do nauczyciela czytamy: „Oznacza to, że Twoja praca, praca Twoich uczniów i Twojej szkoły została oceniona jako reprezentująca najwyższy europejski poziom”. Więcej o projekcie można przeczytać tu: http://www.belzyce.edu.pl/index.php/427-kolejne-miedzynarodowe-projekty-etwinning-za-nami
Urszula Pawłowska
Projekt eTwinning pt. „Play Face to Face”
W bieżącym roku szkolnym, udało nam się ukończyć jeszcze jeden projekt eTwinning pt. „Play Face to Face”. Sytuacja bardzo się skomplikowała ze względu na panującą w Europie pandemię. Temat naszego projektu „Grajmy twarzą w twarz” wskazywał na zabawy z rówieśnikami, a w zaistniałej sytuacji, wydawało się, że nie uda nam się go ukończyć. Jednak kreatywność jest mocną stroną ludzi, i tych małych, i dużych J.
Ale zacznijmy od początku. Celem naszego projektu było promowanie zabaw i gier dziecięcych, nie tych wykorzystujących elektronikę i nowoczesną technikę, tylko takich z podwórka. Zabawy „podwórkowe” to nie tylko fantastyczne spędzanie czasu, najczęściej na świeżym powietrzu, ale również sięgnięcie do naszych korzeni oraz to, co w takich projektach jest najważniejsze, czyli poznawanie kultury innych krajów i dzielenie się nią.
Niektóre zabawy nas zaskoczyły! Były bardzo podobne do naszych, polskich. Obejrzyjcie filmik: https://youtu.be/DGnEkyV2shs
Niestety, tylko nielicznym udało się nagrać swoich uczniów prezentujących popularne w ich krajach zabawy dziecięce. W dalszej części projektu musieliśmy dostosować się do sytuacji epidemicznej, a co za tym idzie, zmienić formę naszej pracy. Efekty możecie zobaczyć tutaj: https://youtu.be/28UQhA79ezA
My przygotowaliśmy opis wraz z rysunkami bardzo popularnej gry w gumę. Bardzo pomocna okazała się książeczka pt. „Brulion zabaw dla każdego”. Szkoda, że nie mogliśmy zaprezentować tej gry na żywo. Jednak ta sytuacja nas nie zniechęciła i mamy zamiar brać udział w kolejnych projektach.
Magdalena Snop
Odznaka Jakości dla projektu eTwinning realizowanego w naszej szkole
Zapraszamy do obejrzenia krótkiego filmu podsumowującego prace projektowe. Jego autorką jest p. Monika Khan, jedna z nauczycielek z Polski biorąca udział w projekcie https://youtu.be/a3f8uychSTM
Więcej o naszym projekcie tutaj: http://www.belzyce.edu.pl/index.php/427-kolejne-miedzynarodowe-projekty-etwinning-za-nami
Kolejne międzynarodowe projekty eTwinning za nami!
W mijającym roku szkolnym klasa 3 b uczestniczyła w dwóch międzynarodowych projektach w ramach programu europejskiej współpracy szkół eTwinning.
W październiku dołączyliśmy do projektu „Discovering the flavours of Europe”, w którym uczestniczyły szkoły z: Polski, Turcji, Finlandii, Gruzji, Niemiec, Portugalii, Ukrainy, Włoch i Litwy. Projekt dotyczył żywności – charakterystycznych dla danego kraju składników jedzenia, tradycyjnych potraw i wielu innych aspektów związanych z kuchnią narodową. Podczas jego trwania mówiliśmy o tym jak działa nasz układ pokarmowy i co pomaga nam trawić, przedstawialiśmy przepis na tradycyjne polskie danie wigilijne (uszka z kapustą i grzybami - https://docs.google.com/presentation/d/1ju71WXYx46MP6VhvLH1ubzG7dTConeLQP1711lUUS3o/edit?usp=sharing), własnoręcznie wykonywaliśmy i wysyłaliśmy kartki świąteczne otrzymując mnóstwo życzeń świątecznych od zespołów z pozostałych krajów, łącznie z drobnymi upominkami, a także dekorowaliśmy świąteczne pierniczki. Organizowaliśmy pracę w zespole międzynarodowym, którego zadaniem było przedstawienie dzieł sztuki danego kraju, przedstawiających jedzenie lub scenę z jedzeniem. Już dziś wiemy, że projekt ten otrzymał Krajową Odznakę Jakości. https://twinspace.etwinning.net/90382
Czytaj więcej: Kolejne międzynarodowe projekty eTwinning za nami!
Odznaka Jakości eTwinning
Miło nam poinformować, iż prowadzony w ubiegłym roku szkolnym międzynarodowy projekt „Lively Rhymes został odznaczony najpierw krajową, a w ostatnich dniach Europejską Odznaką Jakości.
Uczestnikami projektu było 20 uczniów klas: IIa, IId i IIe, a działania z nim związane prowadzone były w ramach programu eTwinning zainicjowanego przez Komisję Europejską, a pod nadzorem Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji w Polsce. W projekcie wzięło udział sześć szkół partnerskich z Hiszpanii, Chorwacji, Turcji i Polski. Na początku przedstawialiśmy siebie oraz miejsca z których pochodzimy:
https://padlet.com/marcagrh/livelyrhymes
https://www.zeemaps.com/map?group=2203324
Począwszy od października aż do końca maja, co miesiąc, uczniowie zapoznawali się z tradycyjnymi piosenkami i rymowankami angielskimi opracowując ich treść na różnorakie sposoby: od ilustracji i wycinanek, po miniprzedstawienia i krótkie filmiki.
Urozmaiceniem tych działań było też zapoznanie uczniów szkół z innych państw z tradycyjną rymowanką lub piosenką danego kraju, a zadaniem finalnym opracowanie i opanowanie tekstu wybranej szkoły partnerskiej. My uczyliśmy się dwóch rymowanek chorwackich: „Koke i pilići” oraz „Is’o medo u dućan.
A oto jak nasi koledzy z Chorwacji poradzili sobie z naszym „Starym Niedźwiedziem”
Wymienialiśmy się własnoręcznie wykonanymi kartkami bożonarodzeniowymi, a na Walentynki i Wielkanoc dostaliśmy papierowe niespodzianki z Hiszpanii. W trakcie projektu miały też miejsce spotkania „na żywo” nauczycieli, a także grup uczniów, za pośrednictwem komunikatorów internetowych. Na koniec opracowywaliśmy logo naszego projektu, które wciąż się zmieniało, ponieważ każdy mógł wprowadzać w nim zmiany.
http://colorillo.com/bno0?1p4qi24
Korzyści z udziału w projekcie jest mnóstwo: począwszy od poznawania nowych słów i zwrotów w języku angielskim, poprzez komunikowanie się w tym języku, poznawanie elementów kultury innych krajów, a na korzystaniu z różnorakich narzędzi internetowych skończywszy. Wszystkie materiały z realizacji projektu na bieżąco zamieszczane były na specjalnej platformie internetowej projektu nazywanej Twinspace. Niestety, dostęp do większości z nich mają tylko zalogowani użytkownicy, a poniższa książeczka internetowa w wielkim skrócie przedstawia to, czym zajmowaliśmy się przez tych kilka miesięcy.
https://www.storyjumper.com/book/index/41308506/5921cabb59893#page/11
Urszula Pawłowska
Projekt eTwinning
Miło nam poinformować, iż międzynarodowy projekt eTwinning realizowany w minionym roku szkolnym w Szkole Podstawowej nr 1 otrzymał Krajową Odznakę Jakości. W autorskim projekcie „Cultural Heritage: say, play draw” dotyczącym dziedzictwa kulturowego uczestniczyła klasa 8 c. Wspólnie z partnerami z Włoch, Chorwacji, Polski i Turcji nasi uczniowie przez cały rok szkolny realizowali różnorakie zadania projektowe, przy okazji posługując się językiem angielskim. Zwieńczeniem naszej pracy było wakacyjne spotkanie trojga nauczycieli, koordynatorów projektu, w mieście najsłynniejszych włoskich lutników, Cremonie.
Więcej o projekcie można przeczytać tutaj, a .be">tutaj można obejrzeć filmowe streszczenie naszych działań.
Strona 3 z 3