Aktualności
Wirtualna galeria
Zapraszamy do zwiedzenia wirtualnej galerii prac plastycznych uczniów. Klasy czwarte zmagały się z zagadnieniem barw czystych i złamanych, tworząc prace z ptakami w technice mieszanej. Zadaniem uczniów klasy piątej było zastosowanie kompozycji asymetrycznej i rytmicznej w technice mieszanej z wykorzystaniem stęplowania. Szóstoklasiści przelali na papier swoje wiadomości na temat sztuki impresjonizmu malując pejzaże. Uczniowie klas siódmych poznali technikę lawowania - tematem ich prac było drzewo.
W podróży do Kosmosu
W kasie 0b i 0c odbyły się zajęcia związane z Kosmosem. Dzieci prezentowały książki, które przyniosły, opowiadały ciekawostki, oglądały film. Największą atrakcją było wykonanie klasowego Układu Słonecznego. Uczniowie pracowali z zaangażowaniem, dzięki czemu możemy podziwiać w klasie ich piękne dzieła.
Edyta Anasiewicz
Aleksandra Siedlecka
Warsztaty plastyczne w kl. 1a z okazji Dnia Kobiet
3 marca w kl. 1a odbyły się warsztaty plastyczne z okazji zbliżającego się Dnia Kobiet. Podczas zajęć gościliśmy p. Agnieszkę Piłat z naszej biblioteki, która pomogła nam w wykonaniu pięknych kartek z życzeniami. Dzieci ozdabiały swoje prace pięknymi wzorami (motylkami, kwiatuszkami, serduszkami) wyciętymi przy pomocy maszyny „Big Shot”, którą przyniosła na zajęcia p. Agnieszka. Dzięki temu powstały piękne i kreatywne kartki.
Podczas zajęć w świetlicy szkolnej dzieci z kl. 1a wykonały również piękne prace związane ze świętem kobiet. Umieściliśmy je na szkolnej gazetce w sali świetlicowej.
Z okazji zbliżającego się Dnia Kobiet życzymy wszystkim paniom i tym małym i tym dużym wiele radości, zdrowia i uśmiechu na twarzy każdego dnia, nie tylko 8 marca.
Aneta Żydek
Wiosenne kwiaty
Już wielkimi krokami zbliża się do nas wiosna, a z nią wiosenne święta – Dzień Kobiet, Niedziela Palmowa, Wielkanoc czy Dzień Matki. Zapraszam do obejrzenia i skorzystania z instrukcji wykonania papierowych kwiatów. Stokrotki wykonanej z papierowych serwetek – praca plastyczna dla dzieci młodszych
i narcyzy wykonanej z krepiny – praca plastyczna dla dzieci starszych.
Wyżej wymienionymi metodami możemy wykonać kolorowe bukiety, które dzieci będą mogły podarować bliskim, albo w okresie wielkanocnym wykorzystać do stroików lub uplecenia palmy świątecznej.
Ewa Karwowska
Ogólnopolski Konkurs Języka Angielskiego FOX pod patronatem naukowym Instytutu Filologii Angielskiej Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie
Serdecznie zapraszamy uczniów klas IV-VIII do udziału w konkursie FOX 2021, który zostanie przeprowadzony 20 kwietnia 2021 roku.
Ogólnopolski Konkurs Języka Angielskiego "FOX" pomyślany jest jako forma intelektualnej zabawy językowej. Udział w nim polega na rozwiązaniu jednorazowego testu złożonego z zadań wielokrotnego wyboru i daje uczniom możliwość sprawdzenia swoich umiejętności językowych, wiedzy językowej oraz kulturoznawczej. Do przeczytania jest również lektura.
Wykaz lektur obowiązujących w konkursie FOX 2021:
Kittens (klasy III- IV) - "Sleeping Beauty"
Bunnies (klasy V- VI) - "Ali Baba"
Ducks ( klasy VII- VIII) - "The Mysterious Island"
Wpisowe na konkurs wynosi 10 zł od uczestnika.
Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z informacjami zamieszczonymi na internetowej stronie konkursu: https://fox.bielsko.pl/pages/strona-glowna. Szczegółowych informacji udzielają nauczyciele języka angielskiego. Zgłoszenia przyjmujemy do 10 marca.
szkolny opiekun konkursu – Katarzyna Wrońska
Podziękowanie za udział w akcji „BohaterON – włącz historię”
We wrześniu i październiku uczniowie naszej szkoły włączyli się do akcji ,,BohaterON ”-ogólnopolskiej kampanii wysyłania kartek do uczestników Powstania Warszawskiego.
W ramach realizowanego przedsięwzięcia uczniowie poszerzyli swoją wiedzę o jednym z najważniejszych wydarzeń kształtujących polską tożsamość – o Powstaniu Warszawskim oraz napisali i wysłali samodzielnie wykonane kartki adresowane do powstańców.
Cieszymy się bardzo, że wszystkie nasze życzenia (plakaty, albumy) dotarły do adresatów. Dodatkowo miło nam poinformować, że w grudniu 2020 roku organizatorzy akcji wyróżnili naszą placówkę oraz koordynatorów działań w naszej szkole, przysyłając nam podziękowania za zaangażowanie się w projekt.
Organizatorem ogólnopolskiej akcji była Fundacja Rosa i Fundacja Sensoria oraz Instytut Pamięci Narodowej oraz Ministerstwo Edukacji Narodowej.
Anna Ambrożkiewicz
Anna Bogusz
Agata Skurska
Nasze mruczki też mają swoje święto!
17 lutego to wyjątkowy dzień w kalendarzu każdego miłośnika czworonogów – obchodzimy bowiem Dzień Kota. Oryginalnie wywodzi się z Włoch, a dokładnie z Rzymu, nazywanym również „międzynarodową stolicą kotów”.
Uczniowie klasy IIa sumiennie przygotowali się do zajęć tego dnia. Korzystając z różnych źródeł i doświadczeń płynących z posiadania czworonogów, przedstawili wiele ciekawostek związanych z kotami i ich zwyczajami. Dowiedzieliśmy się m.in., że …. koty nie czują słodkiego smaku. Kot był burmistrzem Talkeetna na Alasce przez 15 lat. Nazywał się Stubbs. Koty śpią 70% swojego życia. Mają gorszy wzrok w ciągu dnia, ale w nocy potrzebują siedem razy mniej światła niż ludzie /opr. Jakub Maliborski/.
Podsumowaniem zajęć były opowieści o naszych pupilach, oglądanie zdjęć i praca plastyczna z kotkiem w roli głównej.
Katarzyna Zygo
,,Dzieci z Bullerbyn” – teatr w pudełku
,,Dzieci z Bullerbyn’’ to zbiór tak wielu różnych historii, że każdy uczeń znajdzie w nim coś ciekawego dla siebie. Lektura ta była też ekranizowana, jest również inspiracją dla twórców spektakli teatralnych. Stwarza to możliwość porozmawiania z uczniami nie tylko o treści książki, ale też o zadaniach aktorskich lub scenografii.
Pomysł ,,Teatru w pudełku" nazywany też przez moich uczniów "Małym teatrem", to wspaniała okazja do spotkania z lekturą. Wydaje mi się, że takie zajęcia nigdy się uczniom nie znudzą, a pomysł opracowania lektury bez kart pracy na pewno zostanie w ich pamięci.
Uczniowie klasy III c chętnie zamienili się w scenografów i scenarzystów: projektując scenę, wykonując miniaturowych aktorów, układając dialogi, a na koniec prezentując wszytko na środku sali.
Wspaniale jest patrzeć na współpracę i obmyślanie strategii na to, jak i z czego wykonać fragmenty scenografii, aby się nie przewracały a jednocześnie wyglądały tak, jak sobie to wymarzyliśmy.
Anna Ambrożkiewicz
Dzień Bezpiecznego Internetu 2021 - Realizujemy kolejne działania – projekt: „Mniejszości narodowe i etniczne w Polsce”
W ramach realizacji treści programowych z przedmiotu wiedza o społeczeństwie, prezentujemy efekty pracy uczniów klas ósmych. Zadanie polegało na wyszukaniu, doborze i zamieszczeniu w prezentacji konkretnych informacji na zadany temat.
Projekt dowodzi jak przydatny może być Internet, który służy nie tylko celom rozrywkowym i komunikacji. Wykorzystujemy go przecież na co dzień, nasza edukacja nie byłaby dziś możliwa bez tego medium!
Zachęcamy do zapoznania się efektami pracy niektórych uczniów.
Renata Krasula
Prezentacje: